Nowe wymogi Państwowej Inspekcji Pracy w związku z epidemią

12 maja 2020


Szanowni Klienci,

pomimo ciągle panującego zagrożenia związanego z wirusem SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19, co raz więcej dziedzin gospodarki powoli wraca do normalnego funkcjonowania. Jednakże z uwagi na wciąż istniejące zagrożenie chorobą COVID-19 konieczne jest podjęcie w zakładach pracy rozwiązań zapewniających pracownikom maksymalne bezpieczeństwo. Z uwagi na powyższe pojawiły się w ostatnich dniach nowe wytyczne Państwowej Inspekcji Pracy odnośnie organizacji pracy i utrzymania w zakładach pracy środków bezpieczeństwa zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa.

Powyższe powoduje konieczność wprowadzenia nowych procedur i praktyk bezpieczeństwa, a być może również zmianę organizacji i sposobu pracy na wielu stanowiskach. Należy pamiętać, że w przypadku zmian w procesie pracy Pracodawcy powinni skorygować ocenę ryzyka i uwzględnić w niej wszystkie nowe zagrożenia, również te mające wpływ na zdrowie psychiczne (aktualizacja oceny ryzyka).

Należy pamiętać, że właściwe zorganizowanie obszaru BHP w zakładzie pracy pozwoli na bezpieczny i zdrowy powrót wszystkich pracowników do pracy a także na dalsze efektywne funkcjonowanie zakładu pracy przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa.

Ponadto konieczne jest przygotowanie procedur, jeśli jeszcze nie zostały wdrożenie, regulujących funkcjonowanie zakładu pracy w sytuacji ograniczenia w przemieszczaniu się – np. określenie szczegółowych zasad pracy zdalnej. A także weryfikacja warunków pracy pracowników pozostających w biurze – zapewnienie dodatkowej przestrzeni między stanowiskami pracy, zamiast popularnego do tej pory „open space” – zastosowanie dodatkowych przegród oddalających pracowników. Zapewnienie środków ochrony indywidulanej, organizacja pracy zmianowej jeśli jest to możliwe, określenie zasad korzystania z przerwy śniadaniowej czy obiadowej oraz zasad korzystania z przestrzeni wspólnych tj. kuchnia czy stołówka. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i elementów środowiska pracy – blatów, klamek, poręczy, wyposażenia technicznego np. wspólnych drukarek kopiarek. 

Konieczność poinformowania pracowników o wprowadzeniu nowych zasad, procedur, zapewnienie dodatkowych szkoleń jeśli jest to konieczne.

Mając na uwadze powyższe służymy Państwu wsparciem w weryfikacji i dostosowaniu do nowej rzeczywistości lub stworzeniu stosownych procedur i zasada funkcjonowania zakładu pracy, zapewniających Państwu skuteczne instrumenty pozwalające na sprawne zarządzenie pracownikami zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy.

 

Zespół Kancelarii TURCZA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

AKTUALNOŚCI

Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych

Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych

Dnia 09 lutego 2022 roku Sejm uchwalił długo przygotowywaną nowelizację kodeksu spółek handlowych. Jest to jedna z największych nowelizacji KSH....

KONTAKT

formularz kontaktowy

    Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radców Prawnych Marek Turcza z siedzibą w Poznaniu (60-347), ul. Grochowska 56, REGON: 120119490, NIP: 9451892838. Informacje w przedmiocie warunków i zasad ochrony danych osobowych znajdują się na stronie https://turcza.com.pl/odo/.

     

    TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

    NIP: 945-189-28-38

    Telefon: +48 61 666 37 60

    FAX: +48 61 666 37 59

    E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

    Oddział Poznań

    ul. Palacza 144
    60-278 Poznań

    Oddział Leszno

    ul. Niepodległości 49
    64-100 Leszno

    znajdź nas

    TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

    ul. Grochowska 56
    60-347 Poznań

    NIP: 945-189-28-38

    Telefon: +48 61 666 37 60
    E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

    Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30

     

    O kancelarii

    Zespół Kancelarii TURCZA składa się z radców prawnych i adwokatów o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Biznesowi klienci otrzymują merytoryczne wsparcie niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i jego zasięgu działania. Kancelaria zapewnia opiekę prawną wykraczającą poza granice kraju za sprawą aktywnej współpracy w ramach międzynarodowej organizacji The Law Firm Network.

    Copyright © 2022 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.