KOMPLEKSOWA OBSŁUGA PRAWNA
AUTOMOTIVE
Kancelaria TURCZA posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej dealerów samochodowych oraz innych podmiotów z obszaru automotive. Mając bogatą wiedzę fachowo odpowiadamy na potrzeby branżowych przedsiębiorców motoryzacyjnych.
Aktywnie współpracujemy ze Związkiem Dealerów Samochodowych oraz Stowarzyszeniem Prawników Rynku Motoryzacyjnego – nasi prawnicy regularnie przygotowują prawnicze ekspertyzy, autorskie opracowania i tematyczne webinaria.
KOMPLEKSOWA OBSŁUGA DEALERÓW SAMOCHODOWYCH I WARSZATÓW
W TYM MOŻEMY POMÓC

PROCEDURY
PROCEDURY
Pomagamy na każdym etapie rozwiązywania sporu zarówno przedsądowym, jak i sądowym. Dbamy o odpowiednie przygotowanie do dochodzenia roszczeń oraz obronę praw w postępowaniach sądowych, a także w postępowaniu egzekucyjnym.

UMOWY
UMOWY
Opinie prawne, sporządzanie i opiniowanie umów, ogólnych warunków umowy, wzorów dokumentów. Pomagamy przy negocjowaniu warunków umownych, a przede wszystkim zabezpieczeniu umów i roszczeń z nich wynikających.

REGULAMINY
REGULAMINY
Przygotowujemy regulaminy obowiązujące w stosunkach wewnętrznych jak i zewnętrznych przedsiębiorstw. Dbamy by każdy przygotowany regulamin rzeczywiście służył swojemu celowi i regulował najistotniejsze kwestie.

OBSŁUGA REKLAMACJI
OBSŁUGA REKLAMACJI
Doradzamy naszym klientom w jaki sposób prawidłowo i zgodnie z prawem reagować na konsumenckie zgłoszenia dot. niezgodności towarów z umową, zgłoszenia gwarancyjne, czy żądania zwrotu bądź obniżenia ceny.

PRAWO PRACY
PRAWO PRACY
Kancelaria posiada doświadczenie w prowadzeniu spraw z zakresu prawa pracy, opracowywaniu regulaminów pracy, wynagradzania oraz funduszy socjalnych z uwzględnieniem aspektów optymalizacji kosztów zatrudnienia.

NIERUCHOMOŚCI
NIERUCHOMOŚCI
Kancelaria świadczy profesjonalne doradztwo w zakresie zakupu i sprzedaży nieruchomości - badania stanu prawnego nieruchomości, negocjowanie warunków nabycia lub zbycia nieruchomości, przygotowywanie umów.

WINDYKACJE
WINDYKACJE
Kancelaria wypracowała efektywne metody dochodzenia należności, skutecznie podejmuje czynności na etapie przedsądowym, jak i na etapie egzekucji, pozwalające na sprawne ustalenie składników majątku dłużnika.

RODO
RODO
W zakresie usług Kancelarii znajdują się zarówno przejęcie funkcji Inspektora Ochrony Danych w przedsiębiorstwie, a także kompleksowe wdrożenia RODO oraz szkolenia i e-learningi z zakresu ochrony danych osobowych.

AML
AML
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML) wprowadza szereg obowiązków dla podmiotów operujących w kluczowych branżach gospodarki, w tym również sektorze automotive.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
Procedury
Pomagamy na każdym etapie rozwiązywania sporu zarówno przedsądowym, jak i sądowym. Wiemy jak ważne jest odpowiednie przygotowanie do dochodzenia roszczeń oraz obrona swoich praw w postępowaniach sądowych, a także na dalszym etapie w postępowaniu egzekucyjnym.
aktualizacja i zgodność z prawem dokumentacji sprzedażowej
Budowanie zgodnej z prawem strategii sprzedażowej (ochrona praw konsumenta)
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
umowy
Opinie prawne, sporządzanie i opiniowanie umów, ogólnych warunków umowy, wzorów dokumentów. Pomagamy przy negocjowaniu warunków umownych, a przede wszystkim zabezpieczeniu umów i roszczeń z nich wynikających.
Wsparcie przy negocjacjach kontraktów z kontrahentami branżowymi, bieżącym kontakcie z klientem, producentem i dystrybutorem.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
Regulaminy
Przygotowujemy regulaminy obowiązujące w stosunkach wewnętrznych jak i zewnętrznych przedsiębiorstw swoich klientów. Do każdego z regulaminów podchodzimy indywidualnie. W pierwszej kolejności poznajemy specyfikę pracy przedsiębiorstwa klienta, tak aby regulamin rzeczywiście służył swojemu celowi i regulował najistotniejsze kwestie.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
Obsługa reklamacji
Doradzamy naszym klientom w jaki sposób prawidłowo reagować na konsumenckie zgłoszenia dot. niezgodności towarów z umową, zgłoszenia gwarancyjne, czy żądania zwrotu bądź obniżenia ceny.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
Prawo pracy
W ramach stałej obsługi przedsiębiorców Kancelaria zdobyła znaczny zasób doświadczenia w prowadzeniu spraw z zakresu prawa pracy. W szczególności prowadziliśmy spory odszkodowawcze, o przywrócenie do pracy, a także o wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych. Posiadamy również doświadczenie w prowadzeniu spraw z zakresu relacji zatrudnienia na podstawie umów o pracę przy jednoczesnym powołaniu do składu organów spółek kapitałowych. Szczególnie w tym ostatnim obszarze, wielokrotnie doradzaliśmy managerom jak i spółkom, negocjowaliśmy dlań umowy, także w obszarach zakazu konkurencji i ochrony poufności danych. Wielokrotnie opracowywaliśmy regulaminy pracy, wynagradzania oraz funduszy socjalnych, z uwzględnieniem aspektów optymalizacji kosztów zatrudnienia.
Ponadto, zespół Kancelarii posiada również doświadczenie w postępowaniach z zakresu uzyskiwania świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, świadczeń wypadkowych, w postępowaniach emerytalno – rentowych, w tym w przedmiocie waloryzacji takich świadczeń.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
Nieruchomości
Kancelaria świadczy profesjonalne doradztwo w zakresie zakupu i sprzedaży nieruchomościami, począwszy od badania stanu prawnego nieruchomości, poprzez negocjowanie warunków nabycia lub zbycia nieruchomości, aż do przygotowywania albo zaopiniowania projektów umów w tym zakresie. Przygotowujemy i opiniujemy umowy najmu lub dzierżawy.
Transakcje zakupu salonów samochodowych
Inwestycje dot. budowy/rozbudowy obiektów salonowych/warsztatów
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
Windykacje
Kancelaria przez lata wypracowała efektywne metody dochodzenia należności, w tym bogate instrumentarium czynności na etapie przedsądowym, jak i na etapie egzekucji, pozwalające na skuteczne poszukiwania i ustalenie składników majątku dłużnika oraz ich zabezpieczenie w celu dalszej egzekucji. Kancelaria prowadzi liczne sprawy przeciwko członkom zarządu dłużnych spółek, a także skargi pauliańskie przeciwko osobom na rzecz których dłużnicy wyzbyli się majątku.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
RODO
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych zapewnia stałą obsługę prawną z zakresu prawa ochrony danych osobowych zarówno przedsiębiorcom z sektora MŚP, jak i spółkom notowanym na GPW S.A. w Warszawie.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu naszych prawników rekomendacje Kancelarii charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa i dogodności dla przedsiębiorców.
kompleksowa obsługa prawna (ODO):
W zakresie naszych usług znajdują się zarówno przejęcie funkcji IOD w przedsiębiorstwie, a także wdrożenia RODO oraz szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych.
POWIERZENIE FUNKCJI IOD
Wspieramy spółki w postępowaniu w zgodzie z przepisami RODO. Przejmujemy pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych (IOD).
WDROŻENIA RODO
Wspomagamy przedsiębiorców w dostosowaniu dokumentacji, procedur oraz umów do wymogów RODO.
SZKOLENIA PRAWNE
Kompleksowa oferta szkoleń kadry menadżerskiej i pracowników odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych.
KONTROLE BEZPIECZEŃSTWA
Weryfikacja wiedzy pracowników oraz przestrzegania procedur w oparciu o podejmowanie działań typu mystery client realizowanych drogą telefoniczną, mailową i bezpośrednio w lokalu przedsiębiorcy.
Naszą ofertę z zakresu usług prawnych w obszarze ochrony danych osobowych można znaleźć na naszej stronie poświęconej tej specjalizacji:
WARIANTY STAŁEJ OBSŁUGI RODO I IOD
OPIEKA PRAWNA RODO
Rozliczenie godzinowe
Czytaj więcej
Jest to optymalne uzupełnienie audytu oraz wdrożenia RODO, dzięki któremu będą Państwo mogli mieć pewność, że Państwa bieżąca działalność spełnia wszelkie prawem przewidziane normy w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych.
Więcej o usłudze można przeczytać w zakładce „Opieka RODO”.
IOD – Pakiet dopasowany
Do 7 godz./msc
Czytaj więcej
Rozwiązanie skierowane do organizacji, w których sieć procesów angażujących dane osobowe pracowników/klientów/kontrahentów (w tym liczba kanałów dystrybucji np. oferty handlowej) nie jest znacząco rozbudowana.
W ramach stałej obsługi Kancelaria oficjalnie przejmuje funkcję IOD w organizacji, tj. dokonuje stosownej rejestracji, jak również świadczy aktywne wsparcie w obszarze tak tworzenia i prowadzenia wymaganej przez przepisy prawa dokumentacji, jak i opiniowania czy sporządzania umów, sprawozdań i regulaminów.
Więcej o usłudze można przeczytać w zakładce „Zewnętrzny IOD”.
IOD – Pakiet elastyczny
Bez limitu godzin
Czytaj więcej
Opcja bez limitu godzin pozwala na elastyczne dostosowanie świadczonych usług do potrzeb danej organizacji. Oprócz zakresu wspomnianego w pakiecie dopasowanym, pakiet elastyczny obejmuje także aktualizację wiedzy pracowników z zakresu ochrony danych osobowych, audyty miejsc, w których Klient prowadzi działalność gospodarczą oraz regularne spotkania z Klientem w uzgodnionym, dogodnym dla niego miejscu w celu konsultacji/weryfikacji poprawności jego działań w kontekście RODO.
Pakiet elastyczny skierowany jest przede wszystkim do organizacji prowadzących aktywny marketing usług, z wykorzystaniem różnych kanałów dystrybucji oferty handlowej, jak również korzystających aktywnie z licznych rozwiązań (w tym technologicznych), angażujących dane osobowe pracowników/klientów/kontrahentów.
Więcej o usłudze można przeczytać w zakładce „Zewnętrzny IOD”.
OBSŁUGA BRANŻY AUTOMOTIVE
WDROŻENIA ANTI-MONEY LAUNDERING (AML)
Ustawa z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2019 r. poz. 1115) (AML) wprowadza szereg obowiązków dla podmiotów operujących w kluczowych branżach, w tym również branży automotive. Od 2019 roku poszerzony został katalog tzw. instytucji obowiązanych, które na mocy przepisów AML winne na bieżąco dokonywać rejestracji transakcji o wartości równej bądź wyższej 15.000 eur (lub stanowiących równowartość tej kwoty).
Warto wspomnieć, że przepisy AML nakładają na instytucję obowiązaną wymóg wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za ich realizację, która winna zostać przeszkolona w tej tematyce.
Kary
Wdrożenie ustawy AML w organizacji jest złożonym procesem, do którego należy przyjąć kompleksowe podejście. Nie uczynienie zadość obowiązkom określonym w ustawie skutkować może nałożeniem przez GIIF na instytucję obowiązaną, jak również osobę koordynującą temat AML wewnątrz podmiotu, dotkliwych kar finansowych (w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – do 5 milionów euro lub 10% obrotów spółki wykazanego w ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy lub w ostatnim skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy, a w przypadku osoby fizycznej – do wysokości 20 868 500 zł).
AUDYT
W ramach audytu zespół naszych prawników weryfikuje poprawność polityk oraz wewnętrznej dokumentacji funkcjonującej w podmiocie audytowanym pod kątem obowiązków określonych w ustawie AML. Audyt ma charakter wieloetapowy i obejmuje zarówno analizę, dokumentów, jak również wywiad osobowy z pracownikami Klienta. W następstwie przeprowadzonych czynności sporządzony zostaje Raport Poaudytowy zawierający szczegółowy opis stanu faktycznego, dostrzeżonych uchybień oraz rekomendacji. Wszelkie wątpliwości odnośnie do treści Raportu Poaudytowego omawiane są na spotkaniu podsumowującym działania przeprowadzone przez Kancelarię u Klienta.
- Weryfikacja poprawności praktyk i dokumentacji pod kątem bezpieczeństwa transakcji
- Rekomendacje w formie raportu
WDROŻENIE
Usługa „wdrożenia AML” stanowi produkt uzupełniający w stosunku do audytu i stanowi realizację założeń i rekomendacji wskazanych w Raporcie Poaudytowym. Wdrożenie obejmuje sporządzenie dostosowanych do specyfiki branży Klienta, wewnętrznych procedur przewidzianych w ustawie AML, w tym w szczególności:
- wewnętrznej procedury regulującej zasady postępowania w instytucji zobowiązanej oraz
- procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- oraz innych dokumentów, w zależności od potrzeb Klienta.
Kancelaria przeprowadzi analizę profilu transakcji realizowanych u Klienta, na postawie której sporządzi ocenę ryzyka na podstawie Krajowej Oceny Ryzyka.
Pracownicy Klienta zostaną poinstruowani, jakie transakcje podlegają zgłoszeniu do GIIF, minimalnym zakresie dokumentacji służącej do identyfikacji zamawiającego/beneficjenta rzeczywistego oraz sposobie jej archiwizacji.
Nasz zespół opracował szereg autorskich materiałów, w tym infografik, które w przystępny sposób zaznajamiają pracowników Klienta z tematyką AML.
- Kompleksowe sporządzenie dokumentacji
- Przygotowanie procedur, w tym procedury anonimowego zgłaszania naruszeń
- Wytyczne dla pracowników w przystępnej formie
- Ocena ryzyka
SZKOLENIE
Prowadzimy szkolenia skierowane zarówno do pracowników, kadry kierowniczej, jak i osób odpowiedzialnych za obszar AML w organizacji. Spotkania mają charakter praktycznych warsztatów, które uzupełniamy autorskimi materiałami, przygotowanymi z myślą o branży automotive.
- W dogodnej lokalizacji i terminie
- Autorskie materiały
- Szkolenie czyni zadość obowiązkowi wynikającemu z Ustawy
PAKIETY USŁUG Z ZAKRESU AML
AUDYT
AUDYT + WDROŻENIE
AUDYT + WDROŻENIE + SZKOLENIE
ZAPRASZAMY DO kontaktu

TELEKONFERENCJA
UMÓW TERMIN

ZADZWOŃ

NAPISZ
KONTAKT
formularz kontaktowy
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
NIP: 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60
FAX: +48 61 666 37 59
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Oddział Poznań
ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Oddział Leszno
ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno
znajdź nas
Biuro
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
ul. Palacza 144
60-278 Poznań
Telefon: +48 61 666 37 60
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl
Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30
O kancelarii
Zespół Kancelarii składa się z grupy prawników o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Doradzamy klientom biznesowym niezależnie od wielkości firmy i zasięgu działania.
Nawigacja strony
Copyright © 2020 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.